阿嬤在瑞士時天天餵我喝奶奶....



每天阿嬤都抱抱 






這一切福利在阿媽回家後都沒了....

我娘說 因為我滿月了要學習開始獨立....




所以我要自己喝奶......  嗚嗚...  我怎麼那麼命苦啊....  after grabdmother went back to Taiwan, mommy said that I had to learn to be independent,because I was one-month old, so she started letting me drink milk by myself...  alas



娘說因為我頭大太重她手會酸  加上她想一邊做其他事情  所以娘首先發明了用電視遙控器架在奶瓶下  發現不是很好用之後 

coz I have such a big head,plus my mom wants to do something else while I am drinking....so she did a few experiments, first we tried to hold the bottle with 2 remote controls,which didn't work well. Then she tried putting a rolled-up Tv guide under the bottle,which didn't work all the time... but soon she realized that a small blanket works the best.... so I have been drinking independently since then
娘又把雜誌架著....我只好乖乖抱著雜誌...吸我的奶....
 


娘說我有玩電吉他的fu....... can I be a guitar player? 



 吸著吸著...就睡著了  it's actually very comfortable.... no stress for me and mom...I can take my own pace drinking milk and wonder around while lying on this cozy pillow... 





後來娘發現用小毯子架住奶瓶是最好的方式....於是我現在天天每餐都是自己喝奶奶...... 其實很舒服的  我的眼睛偶而閉上 偶而張開享受的慢慢吸奶的樂趣跟悠閒... 偶而奶瓶會被我的手撥倒  昨天我開始自己用手去撈倒在脖子邊的奶瓶...可惜我手短抓不到....




娘常說....'對我就是懶媽媽...認命吧"



我認了.....



就像他們常回家後就把我像這樣放著不管我.....


 

 還一邊笑說我像青蛙...一邊拍照...



娘交代我要跟花露露姐姐感情好....



我..........好幸福啊....


 
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Tanya 的頭像
    Tanya

    Tanya & Hua Loo Loo in Switzerland

    Tanya 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()